20 Jun 2017 - 20 Jun 2017 17:30 - 20:00

Na twee succesvolle edities van de Creative Battle komen ADCN, Creative Belgium en De Persgroep met een nieuw event: de Cannes Lions Beach Quiz. Mixed teams van Nederlanders en Belgen strijden om fijne prijzen. De quiz, een pub quiz op het strand, wordt gespeeld in een aantal spelronden, met verschillende formats en categorieën zoals creativiteit, media, Cannes Lions en België/Nederland.

Presentatie: Jeroom Snelders.

Verbinden

Thomas van Vessem, Manager Corporate Marketing bij de Persgroep Nederland, licht het nieuwe format toe: “Cannes is voor de creatieve sector een mix van inhoud en plezier. De beach quiz heeft exact die mix. In een leuke setting elkaar de loef proberen af te steken, terwijl het wel over het vak gaat. Wij hebben er voor gekozen om minder op de nationale trots te zitten en meer naar verbinding en netwerk te gaan. Wij verwachten tot veel verrassende inzichten te komen en willen graag de samenwerking tussen media en creatie blijven stimuleren. Daarom zijn wij ook partner van ADCN.”

Ilse de Schutter, Head of Marcom B2B bij de Persgroep Advertising België, voegt toe: “Iedereen bij De Persgroep Advertising zet sterk in op creativiteit. Wij willen aantonen dat wij creatieve campagnes van reclamebureaus met sterke content kunnen verrijken en samen groter kunnen maken”.

 

Isabel Van den Broeck, Managing Director Creative Belgium: “Het blijft mooi om tijdens het Cannes Lions festival de creatieven van ons land samen te brengen, en te verenigen met de Nederlandse collega's. Uiteindelijk komt er best wel grootse creativiteit uit onze kleine, lage landen. En die creativiteit mag ook eens ingezet worden voor een pub quiz. Wie weet leren wij nog wat van elkaar?”